Geld terug - Compensatie

 

Je kunt geld terugvragen als je vergeten bent uit te checken, als de busrit uitvalt of als je de gegarandeerde aansluiting op de boot mist. In deze situaties en nog een aantal andere situaties heb je recht op (gedeeltelijke) vergoeding van de rit, ook wel compensatie genoemd.

 

De compensatie-regeling geldt voor de vaste Connexxion buslijn 28 op Texel en voor de kleine Texelhopper busjes. 

 

Situaties waarin je recht hebt op (gedeeltelijke) vergoeding


Wij doen een aantal beloftes om je reis zo snel en aangenaam mogelijk te laten verlopen. Als wij deze beloftes niet nakomen, heb je in veel gevallen recht op (gedeeltelijke) geldteruggave. In onderstaand overzicht lees je meer over de situaties en de vergoedingen.

 

Reizen met vaste lijn 28 Je hebt recht op

1. Je kon niet mee met de eerstvolgende bus omdat:

  • Het voertuig vol zat
  • Je rit uitgevallen was
  • De bus te vroeg vertrokken was
  • 30-60 minuten vertraging: 50% van de ritprijs
  • Meer dan een uur vertraging: 100% van de ritprijs
2. Je miste de aansluiting op een gegarandeerde overstap.
  • 30-60 minuten vertraging: 50% van de totale prijs van de ritten vóór en na de aansluiting
  • Meer dan een uur vertraging: 100% van de totale prijs van de ritten vóór en na de aansluiting
3. Je kwam meer dan een half uur later aan op je eindbestemming doordat de bus vertraging had.
  • 30-60 minuten vertraging: 50% van de ritprijs
  • Meer dan een uur vertraging: 100% van de ritprijs
4. Je moest buiten de spits wegens drukte in de bus staan of tijdens de spits langer dan 20 minuten in de bus staan.
Als spitstijd geldt: werkdagen van 07:00 tot 09:00 uur en van 16:00 tot 18:00 uur.
  • 50% van de ritprijs
5. Je was vergeten uit te checken.
6. Je miste een gegarandeerde aansluiting op de boot naar Den Helder.
  • 100% van de ritprijs

 

 

Reizen met kleine Texelhopper Je hebt recht op
7. Je rit met de kleine Texelhopper kwam meer dan 15 minuten later aan dan de aangegeven vertrek- of aankomsttijd.
  • 50% van de ritprijs
8. Je miste een gegarandeerde aansluiting op de boot naar Den Helder.
  • 100% van de ritprijs

 

Hoe vraag je vergoeding aan?
 

OV-chipkaart

Vergeten uit te checken? Niet kunnen in- of uitchecken door storing? Per ongeluk op saldo gereisd met een abonnement? Of wil je een abonnement stoppen?

  • Kijk voor meer informatie over het aanvragen van compensatie (vergoeding) op de Connexxion website.
  • Heb je een NS-businesscard? Vraag dan vergoeding aan via de NS-website.

 

Rituitval

Reis je met de vaste buslijn 28 op Texel? Een rit wordt als uitgevallen beschouwd wanneer de vertraging meer is dan 30 minuten. Als een rit geheel of gedeeltelijk uitvalt, heb je in een aantal gevallen recht op een vergoeding.

 

Vertraging en ongemak

Als het niet gaat om vergoeding bij gebruik van je OV-chipkaart of bij rituitval, heb je in een aantal andere situaties, genoemd in het bovenstaande overzicht, recht op (gedeeltelijke) vergoeding.