Een te hoog bedrag afgeschreven?

 

Door een fout in het systeem is bij een beperkt aantal reizigers in de periode 16 december 2018 - 8 januari 20 19een te hoog bedrag van de OV-chipkaart afgeschreven. Onze oprechte excuses hiervoor. Is er bij u onterecht te veel saldo afgeschreven, dan kunt u dit per direct terugzetten op uw OV-chipkaart.

 

Restitutie

Het terugplaatsen op uw OV-chipkaart kan op 2 manieren:

 

  1. U houdt hiervoor uw kaart tegen de PUD (apparaatje dat op de grote bus lijn 28 op het raam bij de chauffeur zit).
  2. U kunt ook terecht bij  één van de OV-verkooppunten op Texel  e.o. (zie het overzicht hieronder). Uiteraard is het ook mogelijk om dit elders in Nederland bij een automaat op een OV-servicepunt te doen. Het dichtstbijzijnde servicepunt vindt u via de website servicepuntenzoeker

 

Zo haalt u het saldo op: 

•           Steek uw OV-chipkaart in de  pasinvoer met het OV-chipkaartlogo
•           Het saldo verschijnt in beeld
•           Kies ‘ophalen bestelling’ in het beeldscherm
•           Wacht tot het saldo is bijgeschreven
•           Neem uw opgeladen OV-chipkaart uit de automaat

Meer uitleg leest u op de website van ov-chipkaart.nl.

 

OV-verkooppunten Texel/Den Helder

Primera Mets, Dorpsstraat 84, 1796BC DE KOOG
Den Helder Station, Parallelweg 2, 1781EA DEN HELDER
Bruna Den Helder-De Schooten, Vrede en Vrijheid 8, 1785RM DEN HELDER
Den Helder-Drooghe Bol, Drooghe Bol 1034, 1788VB JULIANADORP
Albert Heijn, Waalderstraat 48, 1791EC DEN BURG
Plus Supermarkt Hooijschuur, Molenlaan 14, 1795AM DE COCKSDORP